Oktatók, terapeuták

Anikó

Közel két évtizede gyakorlom a jógát napi rendszerességgel. Összetart mind fizikailag, mind lelkileg, segített túljutni az életem nehéz időszakain. Harcművésznél kezdtem a gyakorlást, így a kihívásokhoz hozzászoktam. Ennek jegyében belekóstoltam a vinyasába, és a shadow jogába is, ám végül a Himalájai Tradíció elmélyült, befelé figyelő metódusa tette rám a legnagyobb hatást. Tudom, hogy erre van igazán szükségem, az elme lecsendesítésére, a légzés tudatos irányítására, a testi folyamatok mély átélésére, a jelenben levésre.

15 éve körtáncolok, és évek óta tanítom is. A körben táncolás óriási erő. A zenéken és táncokon keresztül üzennek nekünk a különböző népek. Megtanítanak arra, hogy lehetnek a ritmusok és mozdulatok mások, de akkor is egyek vagyunk.

 
Ferge Éva

2010 óta gyakorlom, és 2015 óta tanítom a hatha jógát. Jógázni ebben a stúdióban kezdtem, első lépéseimet Lehrreich Márti és Márkus Brigi segítette, a vinyasa flow stílussal Csomor Inci ismertetett meg. Közben a jóga mellett elkanyarodtam a shiatsu felé is, és Madocsai EszertőlDo-in óravezetést tanultam.A hatha és vinyasa flow oktatói tanfolyamot a Purnam jógastúdióban végeztem Bálint Jánosnál, akitől azóta is tanulok. Vinyasa flow tanáraim Kriston Adri és Czeizler Kriszti voltak. Bene Máté gyógytornász és fizikoterapeutanál elvégeztem a "gerincterápia jógával", a "gerinc és ízületek" , valamint az NMPT instruktori tanfolyamokat.

Szénási Katánál Yin jóga oktatói tanfolyamot végeztem.

A jóga gyakorlása nem csak a testet teszi rugalmasabbá, hanem mentális változásokat is hoz magával. Számomra a jóga egy véget nem érő Út, fejlődési és tapasztalási folyamat, amely állandó formálója mindennapjaimnak. Gyakorlom a jógát, és tanulom, és általa magamat is, erősségeimet, korlátaimat, és a folyamatos változást.

Mindannyian képesek vagyunk fejlődésre, tenni azért, hogy kiegyensúlyozottabb, harmonikusabb teljesebb életet éljünk.
Gyere, kísérj el a jóga útján.

 
Ilon

Rendszerszervezőként a mindennapi stressz és az ülőmunka hatásainak ellensúlyozására kezdtem el több mint 30 éve jógázni és pilatesezni.

A sok év tapasztalatát szeretném átadni azoknak, akik résztvesznek az óráimon.Fontosnak tartom a "megérkezést”, a gyakorlás során a légzés és a mozdulatok összhangját, az ászanák, gyakorlatok pontos kivitelezését.

Az óráimon NMPT elemeket is használok kiegészítésként.

Tanulmányaim:

2008-ban végeztem el a jógaoktatói tanfolyamot, amely segédeszközös jógaoktatói végzettséget adott, valamint a Pilates oktatói tanfolyamot is, majd 2010-ben VinyaszaYoga Flow oktatói továbbképzésen vettem részt. Az oktatói képzéseken kívül workshopokon igyekeztem elmélyíteni a tudásomat.

Az órákon egyre több gerinc és mozgásrendszeri problémákkal küszködő ember vesz részt, ezért tartottam fontosnak, hogy ebben az irányban is megfelelő ismeretekre tegyek szert. Bene Máté Gerincakadémiáján végeztem el a továbbképzéseket és az NMPT instruktor képzést.

Szeretettel várok mindenkit egyéni és csoportos óráimon.

 
Izsák Anikó

2003-ban saját derékfájásom terelt a jóga irányába. Heti rendszerességgel látogattam Bálint János óráit, mely enyhítette a problémáimat, valamint megsegítette a felkészülésemet a 2005-ös Budapest Maratonra.

Több évig maradt a saját gyakorlás, majd egy Ayurvédikus konzultáció alkalmával találkoztam Dr. InduArorával, indiai származású jógaoktatóval, jógaterapeutával, melyet követően Indut választottam jóga tanáromnak. A képzésen lehetőségem nyílt megismerni a jóga elméleti és gyakorlati tanításait, az Ayurvéda alapjait, illetve a legmeghatározóbb jóga tradíciókat: Himalájai, Sivananda, Ashtanga, Iyengar.

Tanárom és a képzéslehetővé tette, hogy megismerjem a Jógaterápia fogalmát. Érdeklődésem a „Jóga mint terápiás eszköz” felé irányult, az ismereteim bővítése érdekébenelvégeztem Indu Jógaterápiás képzését.A Jógaterápia több, mint egy egyszerű jógagyakorlás,egy dinamikus rendszer, a belső öngyógyító mechanizmusaink tudatos felébresztésére és használatára épül személyre szabottan.

Tanulmányaim során tudatosodott bennem, hogy a jóga egy csodálatos filozófiai alapú tudomány, melynek gyakorlása során képesek leszünk az elménk lecsendesítésére; figyelmünk fent tartására;gondolataink, érzelmeink, személyiségünk megfigyelésére és elfogadására; a változások, áramlások tudatosítására; a bennünk rejlő életöröm felébresztésére, megtapasztalására.

Jelenleg a Himalájai Jóga Tradíció Alaptanfolyamán veszek részt, e rendszerben jelen vannak a meditációs rendszer legfontosabb tanai és gyakorlatai, a testhelyzetek (ászanák), a légző- és energetikai gyakorlatok (pránajáma), a különféle relaxációs gyakorlatok, a jógikus alvás (jóga nidrá) és kiemelt fontosságú az elme csendjének (silence) gyakorlása.

Szeretettel várok minden kedves érdeklődőt jóga óráimon.

Áldás minden lényre, áldás a bennünk lévő fényre és szeretetre.

 
Kozák Krisztina

Olvastam egyszer egy könyvet, melynek főhőse varázslatos kalandokat élt át a távoli India egyik ashramjában. Bárcsak velem is történne ilyesmi, gondoltam. Az is eszembe jutott, hogy egy amerikai íróval egy regényben bármi megtörténhet. Aztán egyszer csak ott találtam magam Szvámi Véda lábai előtt, egy Gangesz parti ashramban, hasonló élményekkel, és minden addigi kérdésemre választ kaptam. Azt nem tudom, mi irányítja az életünket. Azt viszont tudom, hogy a jógával dolgom van. Megtanított erőt meríteni, egészségesnek maradni, regenerálódni, harmóniába kerülni. A jóga különféle testi, lelki, mentális gyakorlatok összessége adott filozófia mentén.

A jóga testtartásait arra találták ki, hogy szisztematikusan átdolgozzák a test részeit, így az ember visszaemeli tudatosságába az izmokat és ízületeket, amelyek „elfelejtődtek”. A keringés növekedésével a test különböző részeiben, és egy természetes, áramló testkép visszaállításával a tudatban, az egész rendszerben helyre állítható az energia áramlása.

A gyakorlatok a test tökéletességéhez és a tudat békéjéhez vezetnek. Amikor a test megnyugszik, a tudat is békéssé válik. De nem szükséges túl sok elmélettel megzavarni magunkat ahhoz, hogy élvezni tudjuk a gyakorlatok jótékony hatásait.
Óráimon célom, hogy az egészségesség ösvényére lépjünk, s feltöltődve távozzunk. Az sem baj, ha egyéb, különleges tapasztalás birtokosai leszünk. Mert a személyes élmény a legfontosabb.
A Himalajai tradícióhoz tartozom, mestereim: Dr Daubner Béla, AshutoshSharma, Stoma Parker, SzvámiPrashaant
Kriszta

 
Orsi

2006 őszén egyik barátnőm hívott el jógázni Mika Ildihez. "Én nem tudom mi ez, de jó nagyon..." Ott ragadtam. És a jóga bőkezűen osztotta aranyát: nyugalmat, derűt, egyensúlyt, erőt.

2009-ben elvégeztem a Mandala Jógastúdió és az IWI oktatóképzését. Mozgásformák jönnek-mennek, de a jóga egy olyan tökélyre fejlesztett mozgásrendszer, amely nemcsak az egészség megőrzését szolgálja, hanem a testen keresztül a tudatra is hat. Ennél semmi nem adhat többet.

A gerincjóga a hatha jóga ászanái közül válogat, középpontba helyezve a klasszikus nyak, váll, hát és derék átmozgatását. Bármikor bekapcsolódhatsz, tekintet nélkül nemre, korra.

Az óráimat alapos bemelegítéssel kezdjük, majd kb. egy órán át végezzük az ászanákat. Oldjuk a blokkokat, erősítjük az izomzatot, áramoltatjuk az energiát Magunkban és egymás között.

A befejezést jelentő relaxáció ugyanolyan fontos része a gyakorlásnak, mint bármelyik póz.

Várlak szeretettel csütörtökön.

 
Takács-Bablena Eszter

Az első ashtangavinyásza jógaórámról (teljes első sorozat) úgy távoztam, hogy tudtam, ez vagyok én. Mindez 2012-ben történt és Pórffy Csaba vezette az órát. Azóta is Csabi az első számú vezető a jógagyakorlásomban. Nála végeztem az első oktatóképzésemet is. Sok-sok órán vettem részt (mind vezetett, mind mysore stílusban), sok saját gyakorlás áll mögöttem, és számos ashtanga órát is vezettem már. Most azonban újrakezdő jógagyakorló vagyok.?Született két csodálatos gyermekem, így kerültem közel a kismama, a babás és a gyermekjóga órákhoz, de amint tudtam mindig visszatértem az ashtangához.

Hogy miért pont az ashtanga?

Számomra a kötöttsége biztonságot ad, a dinamizmusa szárnyakat, a légzése nyugalmat és erőt, az ászanák rugalmasságot, a dristi (tekintet vezetése) szabályt / keretet, a bandhák (energiazárak / zsilipek) a megőrzés lehetőségét.

Végzettségeim:

- (francia nyelv- és irodalom szakos tanár - 2007)
- ashtangavinyasayogateacher / 2015 - Pórffy Csaba, aKözpont
- kismama és baba mama jógaoktató / 2016 - Kotroczó Anikó, Sarasvati
- gyermekjóga oktató / 2019 - Csíki Mariann, Asram

 
Tímea

2005-ben végeztem Kriston Andreánál, azóta tartok egyéni és csoportos tanfolyamokat. Mint sok trénertársam, én is saját tüneteimre kerestem megoldás. A hatás pedig minden várakozásom felülmúlta. Szerintem, aki szeretne tenni önmagáért, ennél jobb Módszert nem talál! Ezt bizonyítja, hogy 2019-ben a Magyar Természetgyógyászok Szövetsége az önrehabilitáció segítéséért, Természetgyógyászatért díjjal jutalmazta.

Nagyon fontosnak tartom nőkkel, férfiakkal, idősekkel, fiatalokkal egyaránt megismertetni azt a gondolkodásmódot, amellyel megszüntethetik vagy megelőzhetik testi tüneteik kialakulását. Ezt támogatja egyéni foglalkozás keretében a Kriston Beszélgetés pl. elakadásoknál, mélypontra kerülésnél vagy bármilyen testi tünet megjelenésénél, hosszan tartó jelenléténél.

Mivel nem lehet elég korán kezdeni, ezért foglalkozom fiatalokkal a Diákprogram lányoknak ,Diákprogram fiúknak keretein belül. Hálás vagyok minden tanítványomnak történeteikért, amelyekből folyamatosan tanulva tudom továbbadni tapasztalataikat mások fejlődésére!

 
VERES FLÓRA

Az ashtanga jógával már a húszas éveim elején találkoztam, de igazán később, 28 éves koromban, első gyermekek születése után ragadott el. Azóta a mindennapjaim része, a folyamatos tanulást, elmélyülést jelenti számomra, mind fizikális, mind elméleti, szellemi szinten. Ritmust ad az életemben, ahová mindig visszatérhetek, újrarendezi azt, ami szétcsúszott, tovább lendíti, ami elakadt, kívül és belül egyaránt. 2019-ben végeztem el A Központ Ashtanga Jóga Stúdióban Porffy Csaba vezetésével a 200 órás ashtanga jógaoktató képzést, és 2020-ban fejeztem be a Balatincz Miklós féle terápiás hatha jógaoktató képzést. Azóta kísérhetem figyelemmel, hogy a két technika egymást jól kiegészítő hatásaival, hogyan gyógyítják és tanítják meg általuk magukat a tanítványok az én vezényletem, kíséretem alatt, kezeim között.

Ashtanga tanárként nagy hangsúlyt fektetek a sérülések, és általában a mozgásszervrendszeri fájdalmak megelőzésére, a helyes gyakorlás, és folyamatosság segítésével arra, hogy a gyakorlók valóban eltökéltté váljanak. Eredeti foglalkozásom táncművész, tánctanár, így a mozgás tanítása, verbális vagy érintés általi korrekciója, a gyakorlók állapotára, légzésének ritmusára, fizikális kapacitására való ráhangolódás hosszú évek óta a mindennapjaim része.

Már az ashtanga oktatói képzésem alatt belekezdtem a Balatincz Miklós féle terápiás hatha jógaoktató képzésbe. Ez extra anatómiai alapot adott, a jógikus szemléletet ötvözve a tudományossal. Tartalmaz ugyanakkor manuálterápiás technikákat (például triggerpontos kezelést) mélyebb betekintést ad az egész testre, a bandhák jelentőségére, a légzés sokrétű alkalmazhatóságába.

Az ashtanga számomra testi-lelki-szellemi töltekezés. Oktatói munkám által ezt szeretném átadni
másoknak is.